Acidul folic – aproape băgat pe gît. Deloc necesar şi chiar periculos.

Acidul folic administrat in cantitati mari poate grabi dezvoltarea cancerului de colon,

spun specialistii americani de la Institutul National de Sanatate.

Mare este bucuria atunci cînd afli că Dumnezeu a binecuvîntat familia ta cu un copilaş. Pe care l-a pus în cel mai potrivit loc pentru pregătirea venirii lui pe această lume – în pîntecele mamei sale. De obicei, nu după mult timp, urmează adresarea la medicul de familie. Din acest moment încep îngrijorările multor părinţi, mai ales a celor neexperimentaţi şi a celor care au învăţat destul de rău la biologie la şcoală 🙂 .

Astăzi voi descrie o situaţie cu care se confruntă obligatoriu orice femeie însărcinată. Este vorba despre prima recomandare care o face un medic de la monstruoasele „centre de planificare a familiei”, de parcă copii nu ar fi cea mai mare bucurie, dar un bun integrat in economia capitalistă. Deci, primul lucru pe care îl aude o viitoare mămică este să înceapăp să bea ACID FOLIC şi alte suplimente de vitamine. Zi că nu e aşa?

Ceea ce ne-a alarmat pe noi, este faptul că în toate centrele lor „eugenice” recomandă să bea aceste „vitamine”. Însă, pentru oamenii care nu cunosc de ce au nevoie de a administra asemenea chimicate, este autoritatea ce mai mare pentru un om de la ţară – Ministerul Sănătăţii, care chiar le recomandă, ba mai mult, le distribuie gratis pentru orice femeie însărcinată.

Ei bine, fiind îngrijorat de această „grijă”, (tautologie intenţionată), am început să mă documentez mai bine ce e cu acest Acid Folic. Prima constatare este că aceste suplimente sunt SINTETICE, deci ficatul nu poate metaboliza acidul folic aşa cum ar face cu folaţii, care sunt naturali, motiv pentru care aceştia răman în organism. Acidul folic este o varianta artificiala a vitaminei B9. De obicei, Acidul folic este recomandat încă înainte de a concepe un copil. Acest fapt conduce la creşterea concentraţiei Acidului folic în organism.

În foarte multe cazuri, femeile îşi încep micul dejun cu cereale, care acum, în majoritatea cazurilor sunt fortifiate cu acid folic, despre care s-a demonstrat că, în exces, nu numai că nu este benefic, ci chiar măreşte riscul de cîteva tipuri de cancer. E foarte simplu să te trezeşti că ai luat o supradoză de acid folic, avertizează un profesor de farmacologie de la Universitatea britanică Oxford, din moment ce acesta se poate găsi în cereale, făina şi chiar batoane pentru slăbit (proteice). Acesta avertizează că una din trei persoane probabil are parte de mai mult acid folic decît are nevoie.

Atragem atenţia că medicii recomandă de obicei, fără a lua în calcul analizele de sînge, pastile cu o concentraţie de  0,001 acid folic (2 pastile pe zi), deşi chiar în prospect scrie că pentru femeile însărcinate se recomandă o cantitate de doar 0,0004 pe zi. Ceea ce constituie practic o supradozare de 4 ori.

Cancer de colon, pulmonar si de prostată

Iniţial s-a crezut că acidul folic protejează de cancerul de colon, însă cercetarile recente au arătat că, în realitate, „supradoza” încurajează creşterea polipilor. Recentele cercetări atrag atenţia şi asupra altor tipuri de cancer ce pot apărea, fiind vorba despre cel pulmonar şi cel de prostată.

Un studiu realizat în Norvegia a arătat că 3 ani în care se consuma alimente fortifiate duce la creşterea riscului de cancer pulmonar cu 21%. Un altul a aratat ca acelaşi supliment dublează riscul de cancer de prostată. Deşi alimentele îmbogăţite cu acid folic pot preveni defectele din naştere, tot ele pot mări şi şansele de cancer cu 21%, arată un studiu realizat în Norvegia. Conform cercetării, acest risc urmăreşte locuitorii tuturor ţărilor care au adoptat această politică (inclusiv Republica Moldova), cu ani în urmă, printre care şi SUA, relatează HealthDay.

„Fortifierea cu acid folic şi suplimentele de acest gen nu sunt atît de sigure cum se credea pînă acum, a declarat şeful echipei de cercetători, Dr. Marta Ebbing, din cadrul Spitalului Universitar Haukeland din Bergen.
Cercetarea a arătat că după doar 3,5 ani de consumare a alimentelor îmbogăţite cu acid folic (de obicei le găsim la noi în Musli şi alte produse „îmbogăţite” cu vitamine) sunt asociaţi cu un risc cu 21% mai mare de cancer. După 6,5 ani de consum al alcestor alimente, şi riscul de mortalitate este crescut, mai ales în cazul populaţiei suferinde de boli de inimă.
Tipurile de cancer la care sunt predispuse persoanele care consumă alimente îmbogăţite cu acid folic sunt cel colorectal, de plămîni, prostată şi leucemie, se mai menţionează în Journal of the American Medical Association.

Acidul folic, deloc necesar şi periculos pentru mămici

Afirmaţia aparţine „The Food Standards Agency” for guvernamental din regatul britanic, relatează The Telegraph. Recentele studii au demonstrat că acidul folic ar putea chiar masca o carenţă de Vitamina B12, care poate avea ca rezultat anemia şi tremuratul mîinilor, la bătrîneţe. Acidul folic, suplimentul zilnic pe care orice viitoare mamicĂ il ia, ar putea fi nociv pentru sănătate, crescînd riscul de cancer la intestine.  Consecinţele unui consum ridicat de acid folic nu sunt încă pe deplin cunoscute, făcînd obiectul cercetărilor din prezent.

Conform studiului realizat de cercetătorii de la Universitatea Adelaide, riscul de a avea un copil care suferă de astm este cu 30% mai mare în cazul în care vitamina a fost luată între săptămînile 30 şi 34, relateaza Daily Mail. Cercetătorii australieni sunt de părere că aceasta este şi explicaţia faptului că, în ultimii ani, incidenţa cazurilor de astm la copii a crescut foarte mult în ţările „dezvoltate”. Femeile care utilizează pilule contraceptive au afectat nivelul acidului folic în sînge şi în organism, din acest motiv, este recomandabil ca să utilizeze cît mai multe legume bogate în vitamina B9.

Sursele naturale de acid folic sunt legumele verzi, cum ar fi: conopida, varza, spanacul, perele, broccoli, fasolea verde, mazărea, cartofii, dar se găseşte şi în morcovi, sfeclă de zahăr, avocado, grapefruit, banane, portocale, grîu integral, porumb, migdale, castane, gălbenuş de ou, lapte, peşte şi ficat.
Acidul folic este esenţial în sinteza AND-ului si ARN-ului, a unor aminoacizi şi a proteinelor, şi participă la formarea hemoglobinei. Este foarte important în perioada diviziunii celulare şi, de aceea, este indispensabil în perioada sarcinii, însă atragem atenţia că doza de acid folic recomandata la gravide este nevoie de 400 micrograme (0,0004).

Concluzie:

Evitaţi chimicalele/ sinteticele, mîncaţi sănătos, mai multă verdeaţă, iar dacă nu aveţi vreo carenţă de vitamine sau săruri nu vă umflaţi cu integratori şi alte „minunăţii” ale lumii moderne, orice integrator are rolul lui în organism, iar orice luat peste măsură şi inutil dăunează. Mărturisim că nu am stăruit foarte mult asupra demonstraţiilor noastre, dar nu ne amintim să fi văzut atîţia copii în cărucioare cu rotile pe vremea cînd năşteau bunicile, mamele noastre în comparaţie cu ceea ce avem acum. Pe vremurile alea nu se făceau nici ecografii 3×4, nici cezariană la cerere, nici amniocentesi, iar mamele nu sufereau de depresii de naştere.

(Va urma)

Anunțuri

Posted on 31 Octombrie 2011, in Însărcinate, Securitate alimentară. Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. E putin exagerat. Femeile sufereau mai putin de depresie deoarece atunci erau mereu ocupate cu ale casei si pamantului. Pur si simplu nu aveau timp pentru depresie. Mai toti traiau la tara, casa pe pamant.
    Foarte multe femei mureau la nastere, deoarece nu se faceau ecografii sa vada daca e nevoie de cezariana sau nu, sau daca sunt alte probleme de sanatate care pot fi usor pevenite in prezent. Desigur cel mai bine de dus un mod sanatos de viata, cu o alimentatie echilibrata, dar nu puteam discredita medicina si ajutorul ei in societate.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: